onsdag 8 augusti 2012

Wildkids


Hann inte mer än att vakna och ta en kopp kaffe, förrän jag fick 3 ungar på halsen. Utan förvarning. Hustrun var borta, föräldrarna till respektive  unge jobbade  och mitt dagsschema sprack direkt. Vad skulle jag hitta på åt ungarna? Dom ville kasta pil vilket jag sa nej till. Ville inte riskera att en pil hamnade på någons skalle i stället för darttavlan. Sa vi drog  iväg till andra sidan vägen, korsade den stora genomfartsleden och begav oss till ett sand-och jordupplägg.  Den här bilden talar sitt eget språk vad som hände härnäst.
 
Skorna åkte av så  fort ungarna fick syn på sandhögarna och rusade dit. Nu fick dom springa av sig. Klättra i högarna och bland lastbilsflak som låg på marken.

 
Utan allltför stora protester fick jag dom sedan med mig hem igen. Då kom ”bada vattenspridare” på tal. Solen gassade och efter allt spring  tycktes det vara en lämplig sysselsättning. Vi riggade upp en spridare med hjälp av en gammal badkarsgarnityr där jag klämde in trädgårdsslangen i hållaren för duschslangen. Nu blev det mera spring och ännu mer tjo och tjim så att det hördes över hela området.
 
 
 

















Mellan varven länsade dom kylskåpet på alla MER-paket utan att fråga. Jag fick medla när det gällde val mellan jordgubb och päron innan det blev bråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar